Een film van Stichting Gullie, een Utrechts samenwerkingsverband van creatievelingen dat dit jaar haar 10-jarig bestaan viert.
'Influencers' worden steeds belangrijker en je kunt het zo gek niet bedenken of er is op het wereldwijde web wel een 'tutorial' voor te vinden. Dat is een kort filmpje waarin een bepaald product en de werking ervan wordt getoond en aangeprezen. Influencers' zijn hot! De succesvollen onder hen tenminste, zij verdienen er een goede boterham aan via sponsorcontracten. Hun roem kan tot grote hoogten stijgen en zo kan het gebeuren dat wie make-up demonstreert het tot co-presentator van het Eurovisiesongfestival schopt!
Maar dat geldt niet voor alle makers van 'tutorials'. Sommigen komen net rond met hun inspanningen, anderen zijn niet te beroerd om er geld op toe te leggen als zij hun hobby, tips, vaardigheden of ideeën wereldkundig willen maken. Over die laatste categorie heeft de bekende humanoloog sir David Adema een documentaire gemaakt, waarin hij een studie maakt van de liefhebberijen en tekortkomingen van enkele 'tutorialisten', afgekort tot 'Tubbie', en hen voor het voetlicht brengt.
Die film gaat op 17 september in wereldpremière in de Salon van Weleer aan de Oudegracht 290 werfkelder. De aanvang is om 15.00 uur en de toegang is gratis.
Inclusief een kopje thee of koffie. U kunt reserveren door te bellen naar: 06-45355966 / 030-2102636. Of stuur een e-mail naar: info@salonvanweleer.nl.
Meer informatie over de première is te vinden via: https://salonvanweleer.nl/tubbies.html