UTRECHT - Diverse bossen in Utrecht waren gisteren het decor van de eerste reclameborden ter wereld speciaal voor honden. Een nieuw hondenbrokken merk introduceerde op originele wijze haar nieuwe merk hondenvoer.
Wereldprimeur op reclamegebied
De hedendaagse consument wordt dagelijks overladen met reclameboodschappen. Hondenbrokken merk Honderd ontwikkelde een reclame-uiting gericht op hondenbrokken van Honderd. Het reclamebord bevat tevens een luidspreker die het geluid van een stille hondenfluit uitzendt. Het reclamebord is diervriendelijk en Honderd benadrukt hiermee dat zij het belangrijk vindt dat de hond centraal staat. In die zin dat de hond op de eerste plaats komt en vandaar ook gericht is op de hond zelf en niet op de mens. Het innovatieve reclamebord is qua afmetingen aangepast aan de viervoeter en het bevat speciale geurverspreiders aan de voorzijde van het bord. Deze verspreiden de geur van hondenbrokken.
Verbetering en verruiming van groen bekeken vanuit een vernieuwend perspectief
Reclame in bosrijke gebieden kunnen ook een maatschappelijk- en ecologisch doel dienen, namelijk het verbeteren en verruimen van groen doordat advertentie-inkomsten het budget voor groen verhogen. Dergelijke reclame-uitingen mogen echter op dit moment niet geplaatst worden vanwege de huidige wet- en regelgeving in bosrijke gebieden.
Woordvoerder van Honderd, Gerben Lievers, zegt: "Ik ervaar het als een teleurstelling dat instanties als Staatsbosbeheer en gemeenten niet open staan voor plaatsing van dit reclamebord vanwege de huidige wet- en regelgeving. Advertentie inkomsten kunnen als doel dienen om het budget voor groen te verhogen. En dit levert een bijdrage voor meer en betere bosrijke gebieden. Volledig ecologisch en maatschappelijk verantwoord."
Billboard voor honden prikkelt de zintuigen
Honden kunnen met korte inspiraties rond de 300 keer per minuut ademen, zodat er steeds nieuwe aanvoer van verse lucht is.
Doordat honden 'stereo' kunnen ruiken, is een hond in staat om te beoordelen of een geur van links of rechts komt. Op deze manier kan een hond de richting van een geurspoor vinden. Het reukvermogen van een hond is zeer sterk ontwikkeld. Een mens heeft 5 miljoen reukcellen, maar een hond heeft er tussen de 125 en 300 miljoen. Onderzoek toont aan dat honden ongeveer vier keer beter horen dan wij. Het menselijk gehoor is beperkt tot een golflengte van 20 - 20.000 hertz. Een hond daarentegen, kan tonen horen binnen het bereik van 15 - 50.000 hertz. Stille hondenfluitjes beginnen meestal bij 35.000 Hz en nemen vanaf daar toe. Het is dus uiterst vindingrijk om met dit innovatieve billboard direct in te spelen op de zintuigen van elke hond.
Hoogleraar marketing, Efthymios Constantinides, zegt: "Deze vorm van reclame speciaal gericht op de hond zelf is een regelrechte wereldprimeur. De diervriendelijke toepassing van sensorische stimulanten zoals geur en geluid, zijn een uiterst krachtig middel om de aandacht van honden (en daarmee hun baasjes) te kunnen trekken. Een compliment voor het hondenbrokken merk Honderd."
Over Honderd
Honderd is hét hondenbrokken merk voor de actieve hond. Het nieuwe hondenbrokken merk richt zich op de actieve hond. De hondenbrokken van Honderd bevatten alleen natuurlijke ingrediënten en essentiële voedingsstoffen. Honderd vindt dat elke hond gezonde hondenbrokken verdient.