Kletsboeket
Tijdens de Week tegen Eenzaamheid van 29 september tot en met 6 oktober zijn in Jumbo winkels in heel Nederland drie verschillende Kletsboeketten te koop. Aan de bos bloemen hangt een Kletskaartje, waar de gever een boodschap op kan schrijven. In de winkels en online stimuleert Jumbo haar klanten om wat extra aandacht te besteden aan mensen die het nodig hebben.
Colette Cloosterman-van Eerd, aanjager van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid en mede-eigenaar van familiebedrijf Jumbo: "Bij Jumbo zijn we ervan overtuigd dat onze winkels kunnen bijdragen aan het signaleren en verminderen van eenzaamheid, bijvoorbeeld door een praatje te maken of echt even de tijd voor iemand te nemen. We ontwikkelen met regelmaat laagdrempelige initiatieven voor onze winkels, zodat zij zelf iets kunnen betekenen voor de buurt. Ook met de Kletsboeketten hopen wij sociaal contact te stimuleren. Een klein gebaar maakt al snel een groot verschil."
Kletsboeketten Bloemschikken
Jumbo wil graag voor al haar klanten een goede buur zijn. Daarom worden op vrijdag 30 september tijdens de Week tegen Eenzaamheid in de Jumbo Foodmarkt in Utrecht ook workshops georganiseerd waarin mensen Kletsboeketten kunnen bloemschikken. Hiermee hoopt Jumbo bij te dragen aan het maken van nieuwe contacten en vriendschappen. Bij het organiseren van de workshops zijn verschillende stichtingen tegen eenzaamheid betrokken geweest, om personen uit deze netwerken aan te moedigen om deel te nemen.
Juultje van Boxtel, collectiedesigner bloembinderij Jumbo: "Het krijgen van een bos bloemen kan veel voor iemand betekenen. Bloemen hebben een positief effect op mensen en de sfeer in huis. We hopen dat we met de Kletsboeketten en de workshops die we organiseren voor verbinding zorgen en veel mensen blij zullen maken. Er zijn drie kleurrijke plukboeketten gemaakt zodat we voor ieder wat wils bieden. Dit zijn boeketten met onder andere pluischrysanten, bicolor troschrysanten en een mooie santini; alle drie sterke bloemen die passen bij het najaar."
Over Jumbo Supermarkten
Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemers historie. In 1921 begonnen als groothandel en sindsdien een indrukwekkende groei doorgemaakt naar inmiddels de tweede supermarktketen van Nederland. 2021 was een bijzonder jaar voor Jumbo. Het 100-jarig bestaan van het familiebedrijf werd gevierd en als bekroning op 100 jaar ondernemerschap werd de organisatie vereerd met het Koninklijk predicaat. Door de klant altijd centraal te stellen is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarkten van Nederland. En dat werd in 2021 wederom bevestigd toen Jumbo voor de negentiende keer werd verkozen tot beste landelijke supermarkt volgens het GfK Kerstrapport.
Jaarlijks mag Jumbo ruim 10 miljoen klanten verwelkomen in meer dan 700 winkels en middels haar online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com en de Jumbo app. Sinds 2019 is Jumbo ook actief in België en telt daar inmiddels bijna 20 winkels. Jumbo wil lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen. In alles wat Jumbo doet, staan de wensen, behoeften en verwachtingen van de klant voorop. De supermarktketen zet met ruim 100.000 collega's alles op alles om klanten te blijven verrassen en inspireren en hen elke dag de leukste boodschap te bieden. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd, met de combinatie van een groot assortiment én de beste service én euro's goedkoper. Klanten kunnen daarbij altijd vertrouwen op de 7 Zekerheden van Jumbo.